මේක පිටරකට වෙච්ච ඇත්ත සිද්ධියක්..

 ලෝකේ ඉතින් එක එක වගේ අය ඉන්නවනෙ. ඔය අතරෙ වයසට ගිය අය ඉන්නවනෙ. ටිකක් කේන්ති යන, කියන දේ තේරෙනව අඩු අය... ඔන්න ඒ වගේ වයසක කාන්තාවක් දවසක් යනවා සුපිරි වෙළඳ සැලකට. යන්නේ වැඩි දෙයක් ගන්න නෙමේ. ගිහින් චොකලට් බාර් එකක් අරං තමුන්ගෙ වාරේ එනකං කවුන්ටරේ ඉඳල “මට ඕන මේ බාර් එකෙන් භාගයයි” කියල cashier ට කියල සල්ලි දීල. භාගෙ කතා super market වල නෑනෙ. ආපු customer වයසක නිසාත්, එන පාරිභෝගිකයන්ට හොඳින් සලකන්න ඕන නිසාත් cashier කියල “මිස් භාග ගන්න විදිහක් නැහැ” කියල.

රූපය අන්තර්ජාලයෙන්


 customer - ඒත් මං සම්පූර්ණ එකක් අරං මොනා කරන්නද?

cashier - මිස් අපි භාග විකුණන්නේ නැහැ.

customer - ඇයි එහෙම කරන්නෙ. මට ඕන භාගයයි.

cashier – මිස්ට ඕන ගාන භාගයක් වෙන විදිහෙ එකක්ද? පොඩ්ඩක් බැලුවනම් හම්බෙයි සමහර විට..

customer – ගාන භාගයක් නෙමේ...

cashier – මං කලින් කිව්වෙ, අපි භාග විකුණන්නෙ නෑ මිස්..

customer – විකුණන්නෙ නැත්තෙ ඇයි? මට එකක් වැඩි.

cashier – සමාවෙන්න මිස්.. අපට අවසර නෑ මේවා භාග කරලා විකුණන්න.

customer – ඇයි බැරි.. මේ සම්පූර්ණ එකම මට දීල මාව මහත් කරන්න හදනවද? මාව ලෙඩ කරන්න හදනවද?

cashier – මිස්ට පුළුවන්නෙ මේක ගෙනිහින් ටික ටික කන්න..

customer – ඔයාල කිසිම සැලකිල්ලක් දෙන්නෙ නෑ මනුස්සයෙකුට.. මේ රටේ මිනිස්සු එන්න එන්න මහත් වෙනව. ඔයාල ඔයාල ගැනම ලැජ්ජ වෙන්න ඕන. රට ලෙඩ කරවන්නෙ ඔයාල වගේ අය... ඒ මදිවට රටේ උද්ධමනයත් හොඳටම වැඩි වෙලා තියෙද්දී මාව හූරං කන්න හදනවාද..

ඔහොම බැනල බැනල අන්තිමට මේ වයසක උන්දැ සම්පූර්ණ එකම සල්ලි දීල අරං ගිහින්. cashier ඉතින් වෙන කියන්න දෙයක් නැති නිසා සුභ දවසක් ගිහින් එන්න Jකියල..

 ඉතින් ඔන්න එකෝමත් එක රටක එකෝමත් එක පුද්ගලයෙක්ට දවසක් ලස්සන හීනයක් පෙනුණ. ලස්සන එකක් නිසා මේක මෙයාගෙ හිතට තදින්ම කාවැදුන. Wash එක දාගෙන ආවමත් හිතෙ හීනෙමයි වැඩ. හරියන්නෙ නෑ, නිවාඩු දාලා හරි මේ හීනේ ගැන හිතන්න ඕනෙ කියල මෙයා එදා වැඩට ගියේ නෑ. දැක්කෙත් එසේ මෙසේ හීනයක් නෙවේනෙ.

රූපය - අන්තර්ජාලයෙන්

“ඔන්න මෙයා room එකේ ඉන්න අතරෙ දිව්‍ය ලෝකේ දොරවල් පහක් ඇරගෙන පස් දෙනෙක් තමන් ඉස්සරහට ඇවිත් වස්තුව සහිත භාජන පහක් දීල.. යන්න ගියා.” මේකනම් ටිකක් අමුතුයි. අද කාලගුණයත් දැක්ක හීනෙ තිබ්බ විදිහට සමානයි. නෝන ලස්සන හිනාවකුත් දැම්ම වෙනද නැති.

මෙයා දැන් හිත හිතාම කුස්සියට ගියා උදේ කෑම එක ගන්න. නෝනා දැනගත්ත අද මෙයා ගෙදර තමා කියල. ඒ හින්ද කෑම පිඟානට බෙදල දුන්න කන්න බබෝ වගේ mood එකකින්. මෙන්න පිඟානෙත් පාන් පෙති පහයි බිත්තර පහයි. දැන් කන ගමනුත් හිත වැඩ “අද මට පහේ අංකෙ එක්ක මොකක් හරි සම්බන්ධයක් තියෙනව”. ඉක්මනට කාල ෂර්ට් එකත් දාගෙන පාරට ගියා. තවත් හිතන්න දෙයක් නෑ අද මගෙ වාසනාවන්ත අංකය පහ. ගත්ත ATM එකෙන් සල්ලි ගොඩක්, ඇල්ලුව රේස් දුවන අස්සයන්ගෙන් පස්වෙනියට ඉන්න එකාට. දැන් මුල් සෙට් එකේ මේ අස්සයත් ඉන්නව. මෙයා දැකපු හීනේ හරියටම හරි ගියා. ඒ කියන්නේ අස්පය cup එක ගැහුව එක නෙමේ. උනේ ඌ තරඟයෙන් පස්වෙනිය උන එක.. ඉතින් දැක්ක හීනේ හරියටම හරි ගියානේ. වරද්දගත්තෙ ඉතින් මේ මනුස්සයනෙ..


 අලුත් අවුරුද්දට වටිනම උපසෙස් ටිකක් තියෙන සින්දුවක් තියෙනව රෝහණ බැද්දගේ හා බන්දුල විජේවීර දෙපළ කියන. හැමදෙනාගේම පහුගිය ජීවිත වල සිදුවුණු අඩුපාඩු, වැරදි තියෙනව. ඒව හදාගෙන ඉස්සරහට යන්න ගන්න හොඳ ආරම්භයක් විදිහට අවුරුද්දෙන් පටන් ගන්න පුළුවන්. තමන්ගෙ විතරක් දියුණුව බලාපොරොත්තු නොවී අනිත් අයටත් උදව්වක් වෙමින් යන ගමන් තමයි සාර්ථක. ඒ නිසා අපිට එහෙම ජීවත් වෙන්න පුළුවන් නම් අපි ප්‍රාර්ථනා කරන සමාජ දියුණුවත් ඉබේම වාගේ සිදුවෙයි.

 

දොළොස් මහක් ගතවී යන මොහොතේ

අන්තිම දවසේ මැදියම් රෑ..

කවුරුත් මුණගැහිලා යන්නයි ආවේ අපි දෙන්නා..//

 

අවුරුද්දක් තිස්සේ කළ කීදේ

මතක් වෙනකොටත් සමහර එව්වට

මටම හිනා මස්සිනේ

අවුරුද්දක් තිස්සේ කල කීදේ

මතක් වෙනකොටත් සමහර එව්ව්වට

මට ඇඬෙනවා මස්සිනේ

උඹ අඬන්ටෙපා මස්සිනේ..

අඬන එකා දැක හිනැහෙන්ටෙපා මස්සිනේ..//

 

දොළොස් මහක්.....

 

අලුත් වසරේදී අලුත නැගී එන

කෙනෙක් දුටුවොතින් හිත සන්තෝසෙන්

ඇත දීපන් මස්සිනේ

අලුත් කෙනෙක් දුටුවොතින් මමත් හරි ආසයි

ඒත් ඔය කපන්න බැරි අත

ඉඹින්ටෙපා මස්සිනේ

නැග්ග ඉනිමග පෙරලන්ටෙපා

නගින එකා දැක කකුලෙන් අදින්ටෙපා..//

 

දොළොස් මහක්...

 

පොළෙන් පොළට ගිය පොල් වෙළඳාමෙන්

යාන්තමට වගෙ ජාමේ බේරුණා

ඒත් මදැයි මස්සිනේ

ගොනා පිටේ හකුරුත් පටවාලා

වක්කඩේ හකුරු හංගා තියලා

හනේ වෙච්චි දේ මස්සිනේ

දැන් ගිය හකුරට නාඬන්නේ

ඔය තියෙන හකුර රැක ගන්නේ..//

        පද රචනය, සංගීතය - රෝහණ බැද්දගේ / ගායනය - රෝහණ බැද්දගේ සහ බන්දුල විජේවීර



ඔන්න ඉතින් දවසක් මිනිස් පුළුටක්වත් වැදිලා නැති කැලේකට තනියෙන යන්න ඕනෙ කියල එක මනුස්සයෙක්ට හිතුණ. මේ ජීවිතෙන් ඇති වැඩක් නෑ. මං කැලේ සත්තුන්ට දිවි පුදලා මැරෙනව. යන එකේ ආයේ මොකටද ඇඳුම්.. මොකෝ මිනිය දකින්න තව කවුරුවත් ඉන්න එකක් ඈ. උපන් ඇඳුමෙන් සැරසිලා මෙයා දැන් අර කැලේට ඇතුල් උනා. උනා තමයි මෙයාව දුර තියාම දකින දකින සතා පණ කඩාගෙන දුවනවා. ආ මේ කැලේ ඇතුළට ගියෙ පිරිමි කෙනෙක්. එහෙම නිර්භීත කමකින් ජීවිතේ අතැරලා දායිද ගෑණු පරානයක්.


මෙහෙම දුවන හැම සත්තු අතරෙ ගොන්නු, වලස්සු, අලි වගේ ලොකු ලොකු සත්තුත් ඉන්නව. සමහරු රැලේ අය දුවන හින්ද උනුත් දුවනව, රැල මග ඇරුනොත් කියල. මේ විදිහට රැලත් එක්ක දුවන එක මුවෙක් යන ගමන් කල්පනා කරා ඇයි මේ හැමෝම දුවන්නේ. අහන්නවත් විදිහක් නෑ. වටපිට බලබල දුවන මෙය දකිනව සිංහයාත් දුවනව. මාරම අවුල් වෙච්ච මෙයා කොහොම හරි දුවන සිංහය ගාවට කිට්ටුව කරා. “ඇයි කැලේ රජා වෙච්ච ඔයත් දුවන්නෙ.. ඇත්තටම මේ මොකක්ද වෙන්නෙ කියල”. සිංහයා කේන්තියෙන් ඇහුව “ඇයි තමුසෙ දන්නෙ නැද්ද කැලේට අලුත් සතෙක් ඇවිල්ල. මොන ජාතියේ සතෙක්ද දන්නේ නෑ.. උගේ නැට්ට තියෙන්නෙ අපේ වගේ ඉස්සරහ නෙමේලු. තමුසෙ එහෙම සතෙක් ගැන කිසි දවසක අහල තියෙනවද. ඒ හින්ද එනව අපිත් එක්ක පැහෙන්නෙ නැතුව.


 

සාමාන්‍යයෙන් තරුණ කලාකරුවන්ගෙ පේපර් ආටිකල් බහුතරයක තියෙන්නෙ හරයක් නැති වලපල්. කන බොන හැටි, දැන් මොනවාද කරන්නෙ, බඳින්නෙ කවුද, එයා කොයි පාටද, ඇඳුම් ගන්නෙ කොයි කඩෙන්ද වගේ දේවල් තමා ඒවයෙ වැඩි හරියක් තියෙන්නෙ. නැත්තං ලොවෙත් නැති දාර්ශනික ටෝක් හරිහමන් අවබෝධයක් නැතුව. ඒ එක්කම ඉතින් ඒව කරන මාධ්‍යවේදීන් කියන අය කොයි වගේ තැනක ඉන්නවද කියන එකත් හිතා ගන්න පුළුවන්. ලඟදි පුවත්පතක පළවෙලා තිබ්බ මේ ආර්ටිකල් එකේ වෙනස ඒ නිළිය දීල තිබ්බ මොලේ ඇති උත්තරත් එක්ක. දමිල නිළියක් එහෙම වෙනකොට සිංහල අය ගැන දුකකුත් ඇති වෙනවා ඒ අයට මොලයක් වගේ එකක් නැද්ද කියල. (බහුතරය ගැන මිසක් සියලු දෙනා ගැන නෙමේ). මොකද සමහරු අර කලින් කිව්ව වගේ පට්ට දාර්ශනිකයි ටෝක් දෙනවා, ලංකාවේ බහුතරයෙ ජාතිවාදයක් තියෙනවද නැද්ද කියලවත්  හරිහැටි දැනීමක් නැතුව. ඉතින් ඒ නිසා ඒ මත, අදහස් වල සතපහක වැදගත්කමක් නෑ. වෙන්නෙ කියවන අයගෙ මොළය කුරුවල් වෙන එක විතරයි.

නිරංජනී ශන්මුගරාජා නිළියගේ ඒ පළවුන  ආටිකල් එක සම්පුර්ණ එකම නැතුව මේ ටික විතරක් දාන්නම්..

ජාතිවාදී අරගල බහුල කරගත් රටක කලාව ඇතුළේ ජාතිවාදී, වර්ගවාදී සංකල්ප රැඳිලා තියෙන්නෙ කොහොමද? දමිළ කාන්තාවක් විදිහට මෙරට කලාව තුල ස්ථානගත වෙද්දි ඔබට අභියෝග ආවද?

මම කියන්නේ එක depend වෙනවා. ලංකාව ඇතුළේ වෙනත් ජාතියක කලාකරුවෙක්ට ජනප්‍රිය වෙන්න බැහැ. මිනිස්සු අතරට යන්න බැහැ කියන කතාව මම පිළිගන්නෙ නැහැ. මොකද පළමුවැනි නිළිය වන රුක්මණී දේවිත් දමිළ කාන්තාවක්. නමුත් ඇයව අදටත් මිනිස්සු හදවතින්ම වැළඳ ගන්නවා. කොහොමත් ගොඩක් ජනතාවට හෝ මගේ ප්‍රේක්ෂකයන්ට අදාළ නෑ මම දමිළද, මුස්ලිම්ද වෙන මොකක් හරිද කියන එක. ඔවුන් මගේ දක්ෂතාවට, හැකියාවට ගරු කරල මාව නිළියක් විදිහට, කලාකාරිනියක් විදිහට හදවතින් ම පිළිගන්නවා. ඔවුන්ගේ ආදරයේවත්, ගෞරවයෙවත් වෙනසක් නැහැ. හැබැයි මට සමහර රියලිටි වැඩසටහන්වලදි නම් අසාධාරණකම් සිද්ධවෙලා තියෙනවා. ඒ සමහර කලාකරුවො අතින්. සමහර ආගියුමන්ට්ස්වලදි එයාලට දිනන්න බැරි වුණාම මට දෙමළි කියල කියාපු අවස්ථා තියෙනවා. ඒ අත්දැකීම ගොඩක් වේදනාකාරී එකක්. මම හිතන්නෙ ජාතිවාදී ප්‍රශ්න කියන ඒව හැමෝම ඉස්මතු කරන දේවල් නෙමෙයි. ජාතිවාදී අදහස් සහිත, අනෙකාගේ පැත්තෙන් සවිඤානිකව හිතන්න බැරි පාර්ශව තමයි ගොඩක් වෙලාවට එහෙම කරන්නේ. කොහොමත් මම දමිළ නිළියක් වුනත් මේ වෙද්දී වැඩිපුරම රඟපාලා තියෙන්නේ සිංහල චිත්‍රපටවල.

 

මිනිස්සු ඇත්තටම ආදරේ කරන්න ඕන අදාළ කලාකරුවාගේ වෘත්තීය වටිනාකමට නෙමෙයි. අදාළ කලාකරුව තුළ ඉන්න ඇත්තම මනුස්සයාට. ගොඩක් කලාකරුවෝ ඕක හරියට වටහගන්න බැරුව තමයි ජනප්‍රියත්වය සහ අවධානය ලැබෙද්දී ඔළුව උදුම්මවා ගන්නේ. බොරුවට උඩ යන්නේ. අපි දැනගන්න ඕනෙ කලාකරුවෝ විදිහට ඕනම වෘත්තියක, ඕනම මනුස්සයෙක්ට එක වගේ ගරු කරන්න. ඒ වගේම කලාකරුවෝ කියන රාමුවෙන් ඉවත්වෙලා අපි තුළ ඉන්න සාමාන්‍ය මනුස්සයාට මිනිස්සු ආදරය කරන තැනට අපිව ගොඩනගාගන්න.

 

රැඟුම් පාලක මණ්ඩලයක් කියන එක ටෙලි නාට්‍ය ක්ෂේත්‍රය සඳහා මේ වෙද්දී මූලික අවශ්‍යතාවයක්. හැබැයි මෙහෙම එකක් තියෙනවා. රැඟුම් පාලක මණ්ඩලයක් තිබූ පමණින්ම සියල්ල හරියන්නෙත් නෑ. මොකද දැන් සිනමාව බලන්නකෝ. ඒකට රැඟුම් පාලක මණ්ඩලයක් තිබුණට කිසිම වැදගත්කමක් නැති නිර්මාණ සඳහා කොයිතරම් අනුමැතිය ලැබෙනවද? මිනිස්සුන්ට බලන්නවත් තියා හිතාගන්නවත් බැරි නිර්මාණ සිනමා ශාලාවල පෙන්වනවා.

 

කිසිම දැනුමක් නැති අය බෝඩ්වල හිටියට වැඩක් නෑ. ලෝක සිනමාව ගැන, සිනමාවේ අප්ඩෙට්ස් ගැන, සිනමාවේ දිශානතිය ගැන අවබෝධයක් තියෙන පාර්ශව ඒවායේ ඉන්න ඕනේ. අනිත් දේ ඕන ජරාවක් අපේ මිනිස්සු බලයි කියල හිතන එක වැරදියි. අපේ රටේ ප්‍රේක්ෂකයන්ව එහෙම අවතක්සේරු කරන්න නරකයි.

 

මේ රටේ ඉන්න ඕනෑම සාමාන්‍ය මනුස්සයෙක්ට දේශපාලන දැක්මක් සහ අවබෝධයක් තියෙන්න ඕනෙ. ඒත් එක පෞද්ගලික වෙන්නත් ඕනෙ. අනික වැදගත්ම කාරණාව තමන්ට කලාකරුවෙක් විදිහට ගොඩනැගිල තියෙන famous එක පාවිච්චි කරල තමන්ගේ දේශපාලන මතවාදය අනිත් මිනිස්සුන්ට බලෙන් ඔබන්න යන්න හොඳ නෑ. එහෙම කරන ඕන තරම් කලාකාරයෝ මේ රටේ ඉන්නවා. මට එහෙම අය ගැන තියෙන්නෙ පහත් හැඟීමක්. ඒ වගේ තැනකට වැටෙන්න හොඳ නෑ. දේශපාලන දැක්ම මතවාදය කියන්නෙ අතිශය පෞද්ගලික කාරණාවක්.

 

කලාකරුවො කී දෙනෙක් අපි කලාවට මේක කරන්නම් අරක කරන්නම් කියල පාර්ලිමේන්තු ගියාද? හැබැයි ගියාට පස්සේ කලාවත් නෑ. පොරොන්දුත් නෑ.

 

මම හිතනවා රටක දියුණුවට නීතිය, අධ්‍යාපනය, දේශපාලනය තරමටම කලාවත් වැදගත් කියල. ඒ නිසා බලයට පත්වෙන ඕනෑම ආණ්ඩුවක් මීට වැඩිය වගකීම් සහගතව වැඩ කරන්න ඕන.

මේ රටේ මාධ්‍ය අත්තනෝමතිකව ක්‍රියා කරන්න, මාධ්‍ය හැසිරවීම සම්බන්ධව ජාතික ප්‍රතිපත්තියක් නොමැතිකම කොයිතරම් දුරට බලපානවද?

ඕනම තැනකට rule එකක් ඕනේ. අපේ රටේ නීතිය කියල දෙයක් තියෙන නිසා තමයි සමහර අපරාධ අදටත් සිද්ධ වෙන්නේ නැත්තේ. සමහර අපරාධ සීමා සහිත වෙලා තියෙන්නේ. ජාතික ප්‍රතිපත්තියක් කියන මේ වෙලාවේ මාධ්‍යයේ මූලිකම අවශ්‍යතාවක්. මාධ්‍යවල අත්තනෝමතික හැසිරීම මගින් කොයි තරම් හානියක් සිද්ධ වෙනවද කියල සමහරවිට ඒ මාධ්‍ය නාලිකාවත් හරියට දන්නේ නෑ. මේ රටේ මාධ්‍ය කොච්චර පිරිහිලාද කිව්වොත් මම වැරැද්දක් කළොත් ගොඩක් වෙලාවට පත්තරේ මුල් පිටුවේ යන්නේ නිරංජනී මෙන්න මෙහෙම වැරද්දක් කළා කියල නෙමේ. නිරංජනී නම් දමිළ කාන්තාව මෙන්න මෙහෙම වැරද්දක් කළා කියල. මගේ ප්‍රශ්නෙට මාධ්‍ය අල්ලගන්නේ මාව විතරක් නෙවෙයි. මගේ ජාතිය, මගේ ආගම හා මාන්තර ම්නිස්සු ඔක්කොම. ඒ තරම් පිළිකුල් සහගත මාධ්‍ය සංස්කෘතියක් තමයි ලංකාවේ තියෙන්නේ. මේකට පාලනයක් අවශ්‍යමයි කියන තැන තමයි මම ඉන්නේ.

රටේ ජ්‍යෙෂ්ඨ කලාකරුවන් විසින් අලුතෙන්ම ක්ෂේත්‍රයට පිවිසෙන නවකයන්ව යම් යම් හේතු නිසා විවේචනයට ලක් කරන බව නොරහසක්. නවක කලාකාරිනියක් විදිහට මේ විෂමතාවට හේතූන් විදිහට ඔබ දකින්නේ කුමන කාරණාද?

මම නම් ජ්‍යෙෂ්ඨ සහ ජ්‍යෙෂ්ඨ නොවන විදිහට කලාකාරයෝ වර්ග කරන්න කැමති නෑ. ෆීල්ඩ් එකට ටිකක් පහුවෙලා ආව නම් ඒ අය දැනගන්න ඕනෙ එයාට කලින් ආපු අයට ගරු කරන්න. ඇහුම්කන් දෙන්න. ඒ වගේම කලින් ආපු අය දැනගන්න ඕන නවකයෝ වුනත් හැකියාව තියෙනව නම් අලුත් අයට ගරු කරන්න. නිසි තැන දෙන්න. මොකද අපි දන්නෙ නෑනෙ අලුතෙන් එන කෙනෙක් තව අවුරුදු 5කින් කොතන ඉඳීද කියල. ජ්‍යෙෂ්ඨද ජ්‍යෙෂ්ඨ නොවනද කියන කෑල්ල පැත්තකින් තියල කලාකරුවො විදිහට අපි හැමෝටම humble වෙන්න ඕනෙ.

හොඳම නිළිය කියන්නේ වෙනමම sector එකක්. ජනප්‍රිය කියල නිළිය වුණා කියල හොඳම නිළිය වෙන්න බෑ. තවත් අතකට හොඳම නිළිය වෙන කෙනාට ජනප්‍රියම නිළිය වෙන්නත් බෑ. හොඳම නිළිය අදාළ සම්මාන උළෙලේ විනිශ්චය මණ්ඩලයේ අවධානය දිනාගෙන සම්මානයට පාත්‍ර වෙනවා. ජනප්‍රියම නිළිය ඉන් පරිබාහිර ඉන්න මිනිස්සුන්ගේ අවධානය දිනාගෙන සම්මානයට පාත්‍ර වෙනවා. ඒ කියන්නේ එකිනෙකාට වෙනස් ක්‍රම දෙකකින් ඔවුන් දෙන්නම දක්ෂයෝ. ඒ හින්ද අපිට බෙදීමක් හෝ වෙන් කිරීමක් කරන්න බෑ. හැබැයි ඔය දෙකම එකපාර කෙනෙක්ට දිනන්න පුළුවන් නම්, එකට දක්ෂතාවය විතරක් මදි වෙයි. එකට වාසනාවත් තියෙන්න ඕනෙ.

වැඩිම සැරිසැරුණු වීදි

වීදියේ සැරිසරන්නන්

වීදියයේ ලියුම් පෙට්ටිය

Name

Email *

Message *

Translate

මාතලන්ගේ සින්ඩිය

සඳකඩපහණ සින්ඩිය

වීදියේ සින්ඩිය

සින්ඩි365

මසුරං කියුම්

මනුෂ්‍යයා යනු අමුතුම ජීවියෙකි. ඔහු නොපෙනෙන දෙවියන්ට වන්දනාමාන කරන අතර පෙනෙන්නට තිබෙන ස්වභාවධර්මය විනාශ කර දමයි. එහෙත් ඔහු විනාශ කරන්නේ ඔහු වන්දනා කරන දෙවියන් වන ස්වභාවධර්මයටම බව කිසිවිට තේරුම් නොගනී. 

- හියුබට් රිව්ස්

සොඳුරු බව ළඟා කරගන්නට නම් කටුක බව අත්විඳිය යුතු ය. 

අවංක බව මිල අධික තිළිණයකි. එය ලාභ පුද්ගලයන්ගෙන් අපේක්ෂා නොකරන්න. 

- වොරන් බුෆේ

මම කිසි දිනෙක මගේ විශ්වාසයන් වෙනුවෙන් මිය නොයමි. මක් නිසා ද මගේ විශ්වාසයන් වැරදි වීමට ඉඩ ඇති හෙයිනි. 

- බර්ට්‍රන් රසල්