ශැපට දුකට සනී - දැන් පෙන්වනවා!

ඔය සැපට දුකට සනී කියන පිල්ම් එකේ ප්‍රධාන චරිතයට හිටියෙ හිටං... බංදු සමරසිංහ. බංදුතුමත් ඇවිල්ල හොඳ ජෝකර් කෙනෙක් තමයි.

මේ අස්සෙ ලියන්න ගිය දේත් අමතක උනා. කොහෙද... ජෝක් නේ. ඉතිං සිනා 😅😅

කියන්න ගියේ, දැන් ටික දොහක ඉඳල මහජන බැංකුවේ tagline එක (ජනහද හඳුනන) රැගත් යම් යම් පුජ්ජලයො, ජහමනයට... කඩමන්ඩියෙදි, පන්සලේදි, කෝවිලේදි, ඉක්කෝලෙදි, හෝස්පිටැල් එකේදි, සති පොලේදි,  සුපර් මාකැට්ටුවේදි, ඒ තියා පබිලික් ලැවට්‍රියක් ගාව හරි හමුවෙනව. ඉදිරියේදිත් එහෙම හමුවෙන්න නියමිතයි. ඒක තීන්දුයි.

එහෙම හමුවෙලා... මූණ අතගාල, හිස අතගාල, පුම්ක මිරිකලා, ඔබෙත් මගෙත් දුක විමසන ඒ යම් යම් පුජ්ජලයන් අපෙන් සැප සනීප විස්තර අහාවී. දැනටමත් අහගෙන යන ගමන්!


අහල මොකද කරන්නේ?. මුකුත් කරන්නෙ නෑ. පොඩි වීඩියෝ කෑල්ලක් අරන්, පොටෝ එකක් ගහගෙන හිමීට ආපු වාහනයකින්ම ගම්බිම් හෝ නගර, බංගලා බලා පිටත්ව යාවී.

ඉතීම්, ලබන සැරෙත් අපි දෙනව බැටේ කියාගෙන ඉන්ට අපේ සුවහසක් ඖල මොට්ටල ජහමනයා මොකද කරන්නෙ හිටං... කතිර පෙට්ටිය පුරවයි!

පිරෙන ගාන මදී කියල හිතුනොත් ඒ හිතෝතුන් මොකද කරන්නෙ මයි ප්රෙන්ඩ්ස් ?


Film එකක් පෙන්නාවි !



හුම්! සනිදා දහයට මාත් post එකක් දාන්න හිතුව. සමහරු දැන් ඒක ටිකක් මග ඇරලත් තියෙන හන්ද##. ඒත් කොහෙ... වැඩයි, කම්මැලිකමයි අස්සෙ ඕවට ඉඩක් ##. ඒ හන්ද මේ ඊයේ පෙරේදාවක, කලක් නොඇසුන සිංදුවක් මතක්ක උනා. ඒක මෙහෙම පබිලිස් කරන්නම්... හුදී ජන පහන් සංවේගය සලකලා.

 

හදිසියේ post එක දාන හන්ද ඉතීම් වැඩි විස්තරයක් නෑ ඕන්!

 

බොහොම සරල වචන ටිකක්... යටි හෝ ගැඹුරු අරුත්ගැන්වීමක් නැතිව, තාලයට කියන්ට පුලුහං විදිහට පද ටික ලස්සන රටාවකට ගලපලා තමා ලියල තියෙන්නෙ. පද මාලාවෙ අයිතිකරු කැළුම් ශ්‍රීමාල්. පද වැලට හරියන සංගීතය පොඩි වේග රිද්මයට මුසු කපිරිඤ්ඤ හැඩයක් වගේ නෙ?. සංගීතය මහින්ද බණ්ඩාරයන්ගෙන්. ගායනය ඉමාන් පෙරේරා. වැඩිය සිංදු කරල නැති ගායකයෙක්!

 

සරල සුගම ස්ටොරියේ හැටියටනම් ලාස්සන කෙල්ලෙක්ට තදින්ම ලව් කරන කොල්ලෙක්. කෙල්ල වෙන්ට නිළිය. අල්මෝස්ට් ඩාන්සින් ලේඩි.

 

ඉතීම් කෙලී ඩාන්ස් කරන හැම තැනටම මේ බෝයිපෙන්ඩ් හෝ වෙන්ඩ බලාන ඉන්න බෝයිපෙන්ඩ් කොලුවත් යනව. ගිහින්... ඇය කරළිය මන්මත් කරමින් නර්තනයෙ යෙදෙන ඒවත් එකක් නෑර බලාන ඉන්නව. පපුව කීස් ගානවත් ඇති, අනික් එවුනුත් මයෙ කෙම්ලගෙ හැඩ බලනව නේදත් කියල හිටං. මේ අස්සෙ අඹුව කරගන්නයි කම්පනාව..... මේ ලාස්සන නිළියව!

 

* * ** * *

 

ලස්සන නිළියේ

නුඹ රඟනව දැන් කරළියේ

නුඹ හින්දම මං තාමත් මේ ගැලරියේ

මට අදහ ගන්න බැරි ජීවිත පෙරළියේ

ඉරණම විසඳමි දවසක නුඹ ඉදිරියේ

 

ලස්සන නිළියේ

නුඹ හින්දා මං තාමත් මේ ගැලරියේ....

 

මේ කතන්දරේ අවිහිංසක ගෙවිලියේ

එය නුඹට ඔබින භූමිකාව සොඳුරියේ

ලෙළදෙන දේහේ රහස් ඔසුව හෙරලියේ

ඒ වගක් මොටද නේද කෝල දැරිවියේ

 

ලස්සන නිළියේ

නුඹ හින්දම මං ඉන්නව මේ ගැලරියේ...

 

හොඳ බයිස්කෝප් ලැබුණෝතින් හදිසියේ

උඹ වෙනස් වෙලා යාවිද පැණි මුරුසියේ

ඉඩ තියන්නෙපා ලගින්න මට පොලිසියෙ

නුඹ නැතිනම් මට මරණෙ සැපයි කුරුසියේ

 

ලස්සන නිළියේ

නුඹ හින්දම මං මැරෙනව මේ ගැලරියේ...



  සිංදුව අහන්න මෙතැනින් 👉

    post එක ලියන් ආවෙ පනත විවාද දවස් ටිකේ. පබිලිස් කරන්න ටිකක් පහු උනා 😜😜.


මේ ටිකේ හැමෝටම වගේ ඩාම් ඩූම් සිටුවේසන් නෙ. එක්කො හිතවත් හෝ ඤාති මරණයක්. නැහ්නං ලෙඩක් හැදිල. මං අඳුරන දෙතුන් දෙනෙක්ගෙ මළ ගෙවල් වගේම මටත් ඩාම් ඩූම් සනීප අසනීප උනා පොඩ්ඩක්. ඒ හන්දත්, ලිවීමේ කම්මැලිකම හන්දත්... මේ ගැන ලියන්ට හිතන් හිටියට පහු උන 😔.

 

 යහපති!

පනත ශ්‍රේෂ්ඨාධිකරණය පැත්තෙ ගිහින්, සංශෝධනත් සහිතව කඩිමුඩියේ මහජන ආරක්ෂක ඇමති ටිරාන්තුමා ඇතුළු රජය මේ පනත සම්මත කරගත්ත. ඒ වගේම ආයේම අවශ්‍ය සංශෝධනයක් තිබුනොත් ඉදිරියේදී ඒවත් කරන බව බවද සඳහන් කරමින්.

මේ පනත ගෙන ඒමේ අරමුණ ගැන රජය පැත්තෙන් කියා හිටියෙ... සමාජමාධ්‍ය ඔස්සේ වන නීති - සමාජ විරෝධී, වෛරය, ක්‍රෝධය සහ ආගමික ගැටීම්, ලිංගික අපරාධ හා බාල වයස් - කාන්තා හිංසනත්, වාර්තාකරණයක් වගේ ඒවා වලක්වන්න/ නියාමනය කරන ඕන බව කියමින්. ඒ අතරට ව්‍යාජ/ නිර්නාමික සමාජ මාධ්‍ය ගිණුම්ද ඇතුළත් බව කියවුණා.

දැන් එතකොට මේ එක කාරණයක් සම්බන්ධයෙන්වත්, කිසිම කෙනෙක් මේ වෙනකම් නීතියේ රැහැනට හෝ ගෞරවනීය පොලිසියේ අත්අඩංගුවට පත්වෙලා නැද්ද මන්ද. මෙච්චර කලකට අන්තර්ජාලයෙන් සිදුවුණ කිසිම අපරාධයකට නීතියෙන් ප්‍රතිපාදන තිබ්බෙ නැද්ද, පොලිසියෙන් මේ සම්බන්ධව වැරදිකරුවන් බව සඳහන් කරමින් ඔවුන්ව අත්අඩංගුවට ගත්තෙ නැද්ද, අපරාධ පරීක්ෂණ දෙපාර්තමේන්තුව මේ කාරණාවට අදාළව පරීක්ෂණ කරේ නැද්ද... කියල හිතනකොටම මට මතකයට ආවෙ අපේ හිටපු ජනපති මෛත්‍රීපාලතුමාගේ නිල වෙබ් අඩවිය hack කළ තරුණයව අත්අඩංගුවට ගත්ත එක. පස්සෙ නිදහස් කලත් අත්අඩංගුවට ගත්තනෙ. ඇයි මේ ලඟදිත් අසැබි වීඩියෝ අන්තර්ජාලයට මුදාහැරපු ජෝඩුවකුත් පොලිසිය හොයාගත්ත නෙ. නෙ? 


ඒ කියන්නෙ ඕනනම් මේ වගේ වැරදි සම්බන්ධව නීතිය පැත්තෙන්, පොලිසියෙන් කිසියම්ම හෝ පිහිටක් ලබන්න වින්ඳිතයට පුළුවන්. ඒත් එහෙම තියාගෙනත් කඩිමුඩියෙ, තුන්වෙනි වර කියවීමක් නැතුවම තමා මේ 'මාර්ගගත ක්‍රමවල සුරක්ෂිතභාවය පිලිබඳ කෙටුම්පත' ගෙනත් තිබුනෙ. අනික ආයෙම සංශෝධන ගෙනත් කියවන්, වාද කරන්, සම්මත කරගන්න යන කාලෙ. අනේ... අපි වෙනුවෙන් මෙච්චර ආදරයක්!

ඒත් අපෙ ශෙහාන් සේමසිංහ ඇමතිතුමා VAT සංශෝධන විවාදෙදි කිව්වත්ද කොහෙද නෙ පාර්ලිමේන්තු කාලය නිකන් අපතෙ හරින්න බෑ කියල. හරි කමක් නෑ ඉතින්. මිරිස් කුඩු ගහගන්න, අනුන්ට මඩ ගහන්න, කුණුහරුප කියන්න, සෙංකෝලෙ උස්සන් දුවන්න, රණ්ඩු කරගන්න හරි වෙලාව අපේ 225ට තියෙනවනෙ.

මේ මැතිවරණ කසුකුසුවක් යන අස්සෙ මේ වගෙ පනත් ගෙනත් හදිසියේම සම්මත කරන්නේ ඒ මගින් ජනතාවගෙන් පාලකයන්ට ඇතිවෙලා තිබුණ අප්‍රසදෙ යටපත් කරන්නද කියල හිතන්නත් බෑ... අහිංසක වත්මන් ජනපති රනිල්තුමා හන්ද. මොකද එදා free Wi-Fi දෙන්න ලැහැස්ති උන උතුම නෙ මෙතුම. ඒ වෙනුවෙන් බැලුම් උඩ යැව්ව හරීන් පවා අද ඉන්න රජයක් ගැන අහිතක් හිතන්න පුළුවන්ද අපට. බෑ නෙ 😉?  


බාල ඖෂධ ගෙන්වීම, අසූචි කන්ටේනර් වලට නිරපරාදෙ මුදල් ගෙවීම, පොලිසියෙන් නොහික්මුණු වෙඩි තැබීම් හා වෙනත් ක්‍රියා ගැන වගේ ඔය social media වල විතරක් සවිස්තරව සැරිසරන... රජයේ හා රජයෙන් මෙහෙයවෙන පොලිසියෙන් සිදුවන දූෂණ, වංචා, අක්‍රමිකතා ගැන මේ වගේ පොඩි පොඩි news නම් තඹේකට මායිම් කරන්න නරකයි. මොකද මේවා දැනගන්නව කියන්නෙම මහජනයගෙ මානසික සහනය නැතිවෙන, මහජන කැළඹීම ඇතිවන වැඩ. අඩුගානේ රට බංකොලොත් කළ බවට ශ්‍රේෂ්ඨාධිකරණයෙන් තීන්දුවක් දුන්න කියල විස්තර ඇතුව පළ කරපු, අති ගෞරව වැඩ බලන පොලිස්පති අතීතයේ සම්බන්ධ වද දීමේ සිද්ධිය වගේ ඒවා පවා නියාමනයක් ඇතුව පළ වෙන්න ඕන.

  සමාජ මාධ්‍යය වාරණය වෙන්න ඕන!

කාලෙකට කලින් නයි මතු වෙන එක, මේ ලඟදි නම් අවලෝකිතේශ්වර මතු වීම වගේ ආගමික/ සමාජීය ඉතා වැදගත් සිදුවීම් අපි දැනගත්තෙ. සවිස්තරව දැනගත්තෙ කොහෙන්ද?. රාජ්‍යය හා රජයට සමීප මාධ්‍යය වලින්. අන්න ඒ වගේ මාධ්‍යය ටික විතරක් ඉතුරු කරල අනික් ඔක්කොම ඒවා වහ දාන්න ඕන. එහෙම කරලා රජයට, ඇමතිවරුන්ට හිතවත් මාධ්‍ය ආයතන කීපයක් අතට සමාජමාධ්‍ය බලය/ ආධිපත්‍යය ලබා දෙන එකක් හෝ ඒ ව්‍යවසායකත්වය ඇති අයට හම්බකරගෙන දීල රට නැගිටිනකම් අපි බලන් ඉන්න ඕන... 2048 වෙනකම්.

නැත්තන් කොහොමද රජයක් හෝ පාර්ලිමේන්තු ඇමති/ මන්ත්‍රීලා ගමකට යන්නෙ... රෙදි ඇඳගෙන. කොහොමද කොපි පොත් බෙදල ඊළඟ ඡන්දෙ දිනන්නෙ.

 


 ඒ වගේම රජයේ මතයට/ වැඩපිළිවෙලට විරුද්ධ, නිදහස් මාධ්‍යවේදියෙක් හෝ පුද්ගලයෙක්ගෙ උපකල්පනයක්, අදහසක් මත ඒ කෙනා හදන සමාජමාධ්‍ය කොමිසම ඉස්සරහට නිතර නිතර ගෙනත් ප්‍රශ්න කරන්න ඕන. එහෙම කරලා ඔහුව රජයේ වැඩපිළිවෙලට එකතු කරගන්න ඕන. බලහත්කාරයෙන් හරි කමක් නෑ. ඒ වගේම උපහාසාත්මක කාටුන් ශිල්පියෙක්ගේ කාටුන් තහනම් වෙන්න හෝ නියාමනය වෙන්න ඕන. මොකද මැති ඇමතිලට අපහාස කිරීම වරදක්. නිවන් සුව පැතීම බරපතළ වරදක්!

තව... බොරු, නිර්නාමික සමාජ මාධ්‍යය ගිණුම්, විවාදෙදි කතා කරපු ඇමතිලා කිව්ව විදියටම හොයාබලන්න ඕන. බලන්නම ඕන. පහල වීඩියෝවෙ ඉන්න ඉරාජ් මහත්මාගෙ page ටිකෙන්ම පටන් අරගෙන.

 අපි උඹල නොදැන මේ වගේ කොච්චර දැල් වලට අහුවෙලා ඇතිද - (Kaali-කාලී එක්ක ඉරාජ්)

 

රටේ FB, YouTube ඇතුළු අනික් social media වලින් වෙන... නීති - සමාජ විරෝධී, වෛරය, ක්‍රෝධය සහ ආගමික ගැටීම්, ලිංගික අපරාධ හා බාල වයස් - කාන්තා හිංසන වලට උදව් වෙන ක්‍රියා වලට අපි කවුරුත් විරුද්ධයි විය යුතුයි. ඒකෙ දෙකක් නැහැ. සහ ඒවාට අවශ්‍ය අණපනත්, නීති සකස් වෙන්න ඕන. ඒත් ඒ එකකින් හෝ ජනතාවගේ තොරතුරු දැනගැනීමේ නිදහස, අන්තර්ජාලය හරහා තම රැකියාව කරන අයට ඒ ඉඩකඩ ඇහිරීම, නිදහසේ සමාජමාධ්‍ය භාවිත කිරීමට නොහැකි වීමද මානව අයිතිවාසිකම් කඩවීමක්. වරදක්. එය සිදුකිරීමට යමෙක්, කණ්ඩයමක් උත්සහ කිරීම හෝ ක්‍රියාවට නැංවීම වරදක්. දඬුවම් ලැබිය හැකි හා ලැබිය යුතු වරදක්.

මේ වැරදි වර්ග දෙකම හා එය ක්‍රියාත්මක කරන දෙකොටසම අප තරයේ හෙළා දැකිය යුතුයි.

මේ ලඟදි කතාවක් මතක් උනා. 'ගෑණු ළමයෙක් එක්ක ලේසියෙන් හාද වෙන්න ඕන නම් එයා පස්සෙම නොගිහින්, එයාගේ ගෙදර කෙනක් හෝ යාළුවෙක් ලංකරගන්න' කියන කතාව. චානක්‍ය වගේ පොරකගෙ කතාවක්ද කොහෙද මේක. විස්වාස කරන්න... මේ ක්‍රමේ සාර්ථකයි පෙන්ඩ්ස්  😉!

දැන් මේකෙදී ඕන එක පස්සෙන්ද ගියේ. උවමනා එක පිටට පෙනුණද?. නෑ නෙ. නෑ නෙ.

    ඔය කතා වැඩක් නෑ. පොස්ට් එකේ කියන්න හැදුවේ මේ දවස්වල වෙන යුක්තිය මෙහෙයුම ගැන.

uttiye meheyuma.

මේ මතින් තොර සීලවන්ත සුපේසල රට බිහි කරන වැඩපිළිවෙල ඇඹරුනේ 2023 දෙසැම්බර් 16,17 වගේ කියලයි සඳහන් වෙන්නෙ... ඒකත් බොහොම උට්ස්වත් ශ්‍රීයෙන්.

උත්සවශ්‍රීයෙන් කිව්වෙ... මේක හීන් සැරේ කළුවරේ ලොකූ ජාවාරම්කරුවන්ට නොදැන පැනල අල්ලන එකක් නොවී, රටටම කියල පටන් ගත්ත එකක් හින්ද. මහජනයා දැනුවත් කරන්න ඕන හන්දයි එහෙම කරන්නෙ කියල තමයි කියල තිබ්බෙ. කොහොමෙන් හරි කමක් නෑ දැන් මේ නාඩගම මෙහෙයුමේ විසාල දියුණුවක් තියෙන බව පේනව හිටං. ඒ හන්දම තමා මේ ගැන පොස්ටුවක් ලියන්න හිතුවෙ... ඉඳගෙන. 

 

 

කොහොම උනත් ඔය පොටෝ එකේ තියෙන කතාව වැරදි ලු. මොකද යුක්තියේ මෙහෙයුම පටන්ගත්තෙ ඔය සාම්පල ටික දුන්නටත් පස්සෙ කියලයි... පොලිස් මාධ්‍ය ඒකකය කියල තියෙන්නෙ 😵.

ඇත්තටම ඉතිං කුඩු, ගංජා, අබින්, කොකේන්, අයිස් කියන මත්ද්‍රව්‍ය රටෙන් තුරන් වෙනවට මාත් එකපයින් කැමතියි හිටං. මොකද අපේ මල් කැකුලුවන් අනාගතේ මේ ජරාව හන්ද අඳුරු වෙනවනෙ. ආන් ඒක හන්දම තමයිලු මේ මෙහෙයුම දියත් කරන්නෙ කියල ටිරාන් ඇමතිතුමාත් කියල තිවනෙ. ඒත් හීනියට ඉඳල හිටලා හරි හඳට යන්න තියෙන අවස්ථාවක් නැතිවෙනවට දුකක් නැතුවමත් නෙමේ.

- - - - - -

ඇත්තටම මත් උවදුර පාලනය වෙන එක සමාජයේ යහපැවැත්මට අත්‍යවශ්‍ය සාධකයක්. ඒත් ඒ සඳහා යොදන වැඩපිළිවෙල, එය ක්‍රියාත්මක කරවන්නන් සහ එය නිසියාකාරව ක්‍රියාත්මක වෙනවද කියන ගැටළුව... කාට හරි එන්න පුළුවන්. (මටනම් නෙමේ ඕන් ##). මොකද එහෙම කිව්වෙ, ලඟදි ආයෙම කරලියට ආපු, වතමන් වැඩබාල වැඩබලන පොලිස් පටි තුමාත් සම්බන්ධ නඩු හන්ද. අපි කවුරුත් එතුමා සුපේශල, අහිම්සක පුජ්ජලක් බව දන්නව. ඒ උනාට මේවා සමහර මඩ, ජඩ වාර්තාකාරයෝ උස්සල ගන්නවනෙ. 

 


මේක විතරක්නම් මදෑ. තව පරණ නඩුයි, අරගලය දවස්වල වුනාය කියන අසත්‍යය චෝදනාත් එතුමාට පටවල. මං අහන්නෙ වැඩබලන කොට මෙහෙම නම්, පුටුවෙ ස්ථිර උනොත් කොහොම එතුමා ගහයිද. සිද්ධාලේප පුපේ ගාල

ඊට හපන් අනේ අර අහිම්සක, නිර්ව්‍යාජ ටිරාන් අලස මහත්තයටත් සමහරු රටේ නැති අපවාද කියනව. කොච්චර නිර්ව්‍යාජ මනුස්සයෙක්ද කියනවනම් එතුමා කොන්ඩේ ඩයි කරලවත් නෑ අනෙ. ඒ මදිවට මහජන ආරක්ෂක අමාත්‍ය වෙච්ච එතුමාට කෝල් කරල තර්ජනය කරන තත්ත්වයට මේ රට පත් උනානෙ දෙයි හාන්දුරුවනේ. දෙයියො ගැන කියද්දි මතක් උනෙ... කතරගම අර රන් තැටියත් උස්සල නේද. මේවා එක්ක බැලුවම අපේ ආරක්ෂාව ගැන කවර කතාද ඉතිං 💀.

බලන්න අපේ රටේ මත් රකුසගෙ, පාතාලයෙ බලපුලුවන්කාරකම්. දෙයියෙක්ටවත් ගැලවීමක් නෑ!

ඒත් ඒවාට යටත් නොවන යුත්තියේ මෙහෙයුම... දෙහිවල හෝටලයක් කඩල බිඳල දැම්ම. මත්ද්‍රව්‍ය ගේන මහ මොලකරුවෙක් ට අයත් එකක් කියල මාධ්‍යයෙන් තමා දැනගත්තෙ. ඇයි අනේ අර නයි පෙන්නුව channel එකෙත් කිව්වද කොහෙද මේ ගැන. අන්න... අ පස්ස පාටී මාධ්‍ය වාත කරණය.


    එවන් අසිරිමත් ජාතිය ජයෙන් උදාරයි!

  නිදි ලොක්කගේ මේ පෝස්ට් එකත් එක්ක මතකෙට ආව "පටු අදහස්   නම්   පවුරින්" ගීය ගැන.... කලකට පෙර බන්දුල නානායක්කාරවසම්   පත්තරේකට ඒ ගැන ලියපු article එකක් තමයි මේ. ඔන්න අමාරුවෙන්   හොයල අරං පබිලිස් කරා 😉


රිච්මන්ඩ් විදුහලේ අපගේ පන්ති භාර ආචාර්යවර ඩබ්ලියු. එස්. බණ්ඩාර මහතා, එතුමන් විසින් පාසල් වියේදී ලියන ලද රබින්ද්‍රනාත් තාගෝර් චරිතයේ අත් පිටපත මවෙත දුන්නේ, එය මගේ අත් අකුරින් යළි ලියවා ගැනීමටය. ඒ, මගේ අත් අකුරු හොඳ නිසාත්, එවක වසර 20 කට වඩා ගතව තිබූ නිසා ගුරුතුමන්ගේ මුල් පිටපත යම් දිරාපත් වන ස්වභාවයක තිබුණු නිසාත්ය. කිසිදු තොරතුරු තාක්ෂණයක් නොතිබුණු 1976 දී පමණ මේ කෘතියෙන් මා ලැබූ මිහිර, ආභාෂය, දැනුවත් වීම මේ අදත් නැවුම්ව සිහිපත් වේ. එහෙත් එම කෘතිය කිසිදා මුද්‍රණය නොවුණු අතර ඒ ගැන විමසූ විට ගුරුතුමා කියා සිටියේ 'මං ඒ දෙකම විසි කරල දැම්ම' යනුවෙනි. පුදුමය නම් ගුරුතුමාට 70 පැන්න පසු යටගියාවේ යටගිය තැන් (2007), දඬුවම් ලද්දෝ (රාජ්‍ය සාහිත්‍ය සම්මාන නිර්දේශය - 2012). විරාගිනීන්ගේ සැබෑ කතා සහ ඇන්ටන් චෙකොෆ් ගේ කෙටිකතා (2015) මෙන්ම 'පිබිදුණු යාපනය (පරිවර්තන 2016) වැනි කෘති 4ක් එක දිගට ලියා පළ කිරීමට හැකිවීමයි. මේ කරුණ මා සඳහන් කළේ එම විසි කළ අත් පිටපතේ වටිනාකම සහ එකල ප්‍රේම් දිසානායක වැනි ප්‍රකාශකයෙකු ගුරුතුමන් හඳුනා නොසිටීම ගැන ඇති වූ කනගාටුවෙනි.

තාගෝර් වගේම මාර්ටින් වික්‍රමසිංහ කියන චරිත දෙකෙන් ඉගෙන ගන්න තියෙන මූලික දේ තමා හැබෑ අධ්‍යාපනය ලබන්නෙ කොහොමද කියල දැන ගැනීම.........තාගෝර් ඉගෙන ගත්තෙ ගෙදරමයි, වික්‍රමසිංහ ඉස්කෝලේ ගියේ කීයෙ පන්තියට ද කියල දැනගන්න, උපන් දා සිට කියවනව. තාගෝර් විශ්ව විද්‍යාලෙ තියා ඉස්කෝලෙත් නොගියට විශ්ව විද්‍යාලයක් දැම්ම.... ඒ වගේම මාර්ටින් වික්‍රමසිංහ විශ්ව විද්‍යාලෙ නොගියට ඇවිදින විශ්ව විද්‍යාලයක්...'

අපි විමතියෙන් මෙන්ම ප්‍රබෝධයෙන් අසා සිටියෙමු. නිතරම බණ්ඩාර ගුරුතුමා කියූ, උගැන්වූ දේ අපේ වයසට වඩා ඉදිරියෙන්ම සිටියේය. එතුමන් තාගෝර් ගැන නිකමට කියූ විට, එහි තාගෝරයන්ගේ ශාන්ති නිකේතනය, රබීන්ද්‍ර සංගීතය, බෙංගාලි තනු සහ අපට ඒවායේ ඇති සුවඳවත් නෑකම, ගීතාංජලිය ආදී දහසක් දේ ගැබ් විනි.

තමුසෙල අහල තියෙනවද අමරදේවගේ සින්දුවක් තියෙනව පටු අදහස් නම් පවුරින් ලෝකය කියල.

හොඳ වෙලාවට අප කීප දෙනෙක්ම ගීතය අසා තිබුණි. බොරුවට හිස සැලුවේ නම් ගුරුතුමා එය ද කියවන්නට දන්නේය.

'සර් ඒක එච්. එම්. ගුණසේකරගේ ඉරිදා සංග්‍රහයේ යනව - සමූහ ගීතයක්'. සර්ගෙන් අපට ලකුණු වැටේ.

'හොඳයි මේකෙ ඉතිහාසය දන්නවද?'

 

ඉරිදා සංග්‍රහයේ එච්. එම්. ගුණසේකරයන් කවදා හෝ මේ ගැන කී අයුරු මට සිහි වේ. සාහිත්‍යය පිළිබඳ නොබෙල් ත්‍යාගය තාගෝරයන්ට උදා කළ ගීතාංජලී කෘතියෙන් ගත් කවියක් මෙසේ සේකර පරිවර්තනය කළ බව ඒ වැඩසටහනේ කියවිණි.

සිංදු නිකං අහල දාන්නෙ නැතුව සුළු මුල හොයනවල...... ඒක සාහිත්‍ය කෘතියක් බව අමතක කරන්න එපා...'

   මේක පරිවර්තනයක් නොවෙයි. ඡායානුවාදයක් !

original එක නැත්නම් මූලික කෘතිය තමා තාගෝර්ගේ නොබෙල් තෑග්ග දිනපු ගීතාංජලිය. මේක ඒ පොතේ එක කවියක් විතරයි. 35 වැනි කවිය. ඒ කවියෙ නම 'WHERE THE MIND IS WITHOUT FEAR බලන්න adoption එකකයි, translation එකකයි තියෙන වෙනස'

මේ දේවල් අවුරුදු 15 දී පමණ ඇසුවේ සිහිනයෙන්දැයි දැන් සිතේ. ඒ යුගය මෙන්ම ගුරුවරුද අපට ගෙන එන්නේ අතිශය සාංකා පරවශ සිතුවිල්ලකි. එහෙම ගුරුවරු මතු නොව ගෝලයෝ ද නොවෙති.

Where the mind is without fear and the head is held high

Where knowledge is free

Where the world has not been broken up into fragments

By narrow domestic walls

Where words come out from the depth of truth

Where tireless striving stretches its arms towards perfection

Where the clear stream of reason has not lost its way

Into the dreary desert sand of dead habit

Where the mind is led forward by thee

Into ever-widening thought and action

Into that heaven of freedom, my Father, let my country awake.

 

1913 දී තමා හීතාංජලියට නොබෙල් prize එක ලැබෙන්නෙ. දැන් බලන්න මේ නිර්මාණ දෙකේ වෙනස, ඇත්තටම මෙතන නිර්මාණ තුනක්. බෙංගාලි භාෂාවෙන් 1910 දී ලියපු මුල් කෘතිය විනාශ උනේ නෑ ඉංග්‍රීසියට එද්දි. මන්ද, තාගෝර්මයි 1912 දී ඉංග්‍රීසියට පරිවර්තනය කරන්නෙත්. ඒක අපට, සිංහලට ගේන්නෙ මහගම සේකර.

ගුරුතුමා ඊළඟ පන්තියට යයි. ඉන් පසු මේවා සෙවුමේ. පිරික්සුමේ, උමතු ලෙස විඳීමේ වගකීම ගුරුතුමාගේ නොව අපේය. ඒ උමතුවම මේ ගීතාත්ම තුළ නැතැයි කිව නොහැකි බව ඔබ දනී.

තාගෝර් ඉංග්‍රීසි පැදියේ 3 සහ 4 පේලි සේකරගේ ගීයේ එක පේළියකට එන සැටි බලන්න.

Where the world has not been broken up into fragments

By narrow domestic walls;

තාගෝරයනට පසුව ලියවෙන දේ සේකරට මුල වේ.

''පටු අදහස් නම් පවුරින් ලෝකය කැබලි වලට නොබෙදී''

එමෙන්ම තාගෝරයන්ගේ 1 සහ 2 පේළි සේකරට එන්නේ 3 ලෙසය.

 

Where the mind is without fear and the head is held high;

Where knowledge is free;

'බියෙන් තොරව හිස කෙලින් තබාගෙන සිටිනට හැකි කොහිදෝ,

ඥාණය නිවහල් වී'' කලින් තනි පේළියකට ඇවිත් හමාරය.

කවියෙකුගේ සැබෑ කවිත්වය මෙන්ම ඖචිත්‍යයත්, පරිනත බවත් ස්ඵුට කිරීමට මේ සුළු වචන පේලි පමණක් නොසෑහේද? සේකර කියූ ලියූ දේ කාල, යුග භේදයකින් තොරව අප වැළඳ ගන්නේ මේ විශ්වීය ගුණය ඔහු නිර්මාණ විලාශයේ හා චින්තනයේ අසහායත්වය නිසාය. සන්නාලියනේ, ඔබ මා තුරුලේ ගී ගයනා වේලේ. මුළු ලොවම සිහිනයයි....වන් අනුවර්තන අපේම යැයි හැගෙන්නේ ද මේ විශ්වීයත්වය නිසාය. සේකර 70 මුලදී කියා ඇත්තේ අද ගැන නොවේද ? පටු අදහස් හැම තැනම වැපිරි ඇත. කැබලි වලට බෙදී ඇත්තේ අදහස් නොව මුළු මහත් රටයි. වැරැද්ද නිවරදි දෙය වෙයි. නිවැරැද්ද වැරැද්ද වෙයි. ප්‍රඥාව සේදී ගොස් උගත්කම යැයි හඳුන්වන දෙය අප්‍රායෝගිකව ජන මනස අරා සැරි සරයි. රුචිකත්වය, රසඥතාව දේශනා හෝ පංති දමා උගන්වන්නට යයි. මේ සියල්ල වසර 45 කටත් පෙර මෙසේ සිදුවන බව සේකර ඔහු අන්‍යයෙකු වී අප වෙනුවෙන් ප්‍රශ්න කර ඇත.

'නොවැටහෙන මුත් ඔබ කියන දෙය හැගෙයි යන්තම් ඔබ කියන දෙය

වඩා පැහැදිලි ලෙස එය - කියා දිය නොහැකිද මට....? '

බලන්න සේකරම විසඳුම්කරුවා වී එයට පිළිතුරු දෙන විලාශය.

'කියා දිය නොහැක එය වචනයෙන් - පසක් කළ යුතුය එය හදවතින්

දැනුමක් නොවේ එය - අනෙකෙකුට වචනයෙන් ඉගැන්විය හැකි...!

අවබෝධයක් වේ එය - තමන්ම පසක් කොට උගත යුතු!'

 

මේ අවබෝධය නැතිකම කොයි තරම් දිගු කාලයක සිට අප වෙලා ඇත්ද ?

මහ රෑ දෙගොඩ හරිය වනතුරු කාලය කමින් දේශපාලන කරුම පෙන්වන්නේ නැතිව, දැන්වත් රජයේ සහ පෞද්ගලික නාලිකා, මිනිසුන් අතර සහානුභූතිය, සහකම්පනය (EMPATHY) ඇති කිරීමට මාවතක් විවර කරන්නේ නම් මේ දවස්වල කාගේත් සිත්හි ඇති වී ඇති පුනරුද හැඟුම ව්‍යාජයක් නොකොට සදාකාලිකයක් කරගත හැකි වනු ඇත.

 

ගේය පදරුත්: මහගම සේකර

මියැසි අරුත් විශාරද පණ්ඩිත් පද්ම ශ්‍රී අමරදේව

ගායන ලීලා විශාරද පණ්ඩිත් පද්ම ශ්‍රී අමරදේව සහ ගායන වෘන්දය

  රබීන්ද්‍රනාත් තාගෝරයන්ගේ ගීතාංජලියේ සංග්‍රහ වූ where the mind is without fear කවියේ අනුවාදයකි.

වැඩිම සැරිසැරුණු වීදි

වීදියේ සැරිසරන්නන්

වීදියයේ ලියුම් පෙට්ටිය

Name

Email *

Message *

Translate

මාතලන්ගේ සින්ඩිය

සඳකඩපහණ සින්ඩිය

වීදියේ සින්ඩිය

සින්ඩි365

මසුරං කියුම්

මනුෂ්‍යයා යනු අමුතුම ජීවියෙකි. ඔහු නොපෙනෙන දෙවියන්ට වන්දනාමාන කරන අතර පෙනෙන්නට තිබෙන ස්වභාවධර්මය විනාශ කර දමයි. එහෙත් ඔහු විනාශ කරන්නේ ඔහු වන්දනා කරන දෙවියන් වන ස්වභාවධර්මයටම බව කිසිවිට තේරුම් නොගනී. 

- හියුබට් රිව්ස්

සොඳුරු බව ළඟා කරගන්නට නම් කටුක බව අත්විඳිය යුතු ය. 

අවංක බව මිල අධික තිළිණයකි. එය ලාභ පුද්ගලයන්ගෙන් අපේක්ෂා නොකරන්න. 

- වොරන් බුෆේ

මම කිසි දිනෙක මගේ විශ්වාසයන් වෙනුවෙන් මිය නොයමි. මක් නිසා ද මගේ විශ්වාසයන් වැරදි වීමට ඉඩ ඇති හෙයිනි. 

- බර්ට්‍රන් රසල්