Talaash (2012) ජීවිතයත් අභිරහසක්...

Talaash (2012) නිකුත් උන crime, thriller යටතෙ categorize උන ෆිල්ම් එකක්. හොරුන්ට, වරදිකාරයන්ට තනියෙන් ගුටි දීල වැඩ පෙන්නන බොලිවුඩ්, කොලිවුඩ් super hero පොලිස්කාරය වෙනුවට ජීවිතයේ ප්‍රශ්නත් එක්ක රාජකාරිය කරගෙන යන සාමාන්‍යය පොලිස්පතිවරයෙක්. ඔහුගෙ බිරිඳත්.. වීදි සරණ ලඳුනුත්... ඒ වීදියක වුනු හදිසි අනතුරකුත් ඇසුරෙන් තමයි Talaash චිත්‍රපටයෙ plot එක නිමවෙන්නෙ.

මුහුදු මාර්ගයේ ධාවනය වන කාර් එක පාලනයකින් තොරව ඇවිත් උඩින් ගිහින් මුහුදට වැටෙනවා. මත්ද්‍රව්‍ය අරගත් දෙදෙනෙකුත්, කාරයට ඉදිරියෙන් බයිසිකලයක එන පුද්ගලයෙකුත්, පිනකි කියන බැලලියත් විතරයි මේ මැදියම් රෑ සිද්ධිය දකින්නෙ. අනතුරින් රථයේ හිටපු එකම පුද්ගලයා වන රියදුරු අසුනේ හිටපු ජනප්‍රිය නළුවා ඒ මොහොතේම මිය යනවා. මේ සිද්ධිය පරීක්ෂණය කරන්න වෙන්නෙ පළාතේ පොලිස් ඉන්ස්පෙක්ටර් වන සූරී හට. කලකට ඉහත තම දරුවා නැති වීමෙන් ඔහු, බිරිය (රෝෂිනි) හා තනි වුන කෙනෙක්. සූරී හා රෝෂිනි, ළමයෙක් අහිමි වුනු දෙමාපියන් දෙදෙනෙක්...

තත්වය තවත් නරක අතට හැරෙන්න පුළුවන් මාධ්‍ය මේ සිද්ධියත් එක්ක ගනුදෙනු කරන ආකාරයත් එක්ක. ඉතින් සූරී කල්පනාකාරීව පරීක්ෂණය පටන් ගන්නව සුපුරුදු විදිහට සිද්ධිය ඇසින් දුටු අයගෙන්, ගෙදර හා සේවකයන්ගෙන් ප්‍රශ්න කිරීම කරමින්. කටඋත්තර හා සොයාගත් සාක්ෂිත් එක්ක නිරීක්ෂණය වෙනවා කිසිවකු විසින් කරපු අපරාධයක් හෝ බීමත්ව රියපැදවීමක් නිසා සිදුවුනු අනතුරක් නෙවෙයි කියල.

ගෙදරින් දැන ගන්න ලැබෙනවා ඔහු රියදුරා හැර තනියෙන් ගමන් නොයන බවත් බැංකු ගිණුමෙන් මිලියන දෙකක මුදලක් එදා උදෑසන ඔහු අරගෙන තිබණ බවත්. ඒ වගේම සූරී දැන ගන්නවා ෂූටින් ඉවර වෙච්ච වෙලාවත් ඔහු මේ වීදියට පැමිණි වෙලාවත් අතරතුර බොහෝ කාලයක් තියෙන බව. ඒ කාලය තුළ ඔහු කොහෙද ගත කලේ... සල්ලිත් එක්ක තනියම. මේ ගැටලු සියල්ලත් එක්ක සිද්ධිය තවතවත් සංකීර්ණ වෙනවා. කෙරෙන විමර්ශන වලින් ශෂී, තේමූර්, මුරුගන් සැකකරුවන් වෙනවා. ඔවුන් මේ අනතුරත් එක්ක කොහොමින් හෝ සම්බන්ධයි... ඔය අතරේ සූරිට ඒ ප්‍රදේශයේ සිටින වීදි සරන්නියක් වන රෝසි අහම්බයකින් වගේ මුණ ගැහෙනවා. රෝසි කාන්සියෙන් පිරි ඔහුගෙ අවධානය දිනා ගන්නවා.

Talaash: The Answer Lies Within අධ්‍යක්ෂණය Reema Kagtiගෙන්. ලියල තියෙන්නෙ Reema Kagti, Zoya Akhtar. නිෂ්පාදනය Ritesh Sidhwani සහ Farhan Akhtarගෙන්. IMDb හි 7.2 අගයකුත්, Rotten Tomatoes හි 81% අගයකුත් හා google මත විමසුමෙන් 86% ලබා ගෙන තියෙන Talaash (2012) සඳහා මුලින්ම ප්‍රධාන චරිතයට ගන්න ඉඳල තියෙන්නෙ SRK, Salman, Saif තුන් දෙනාගෙන් කෙනෙක්. එත් අන්තිමට Aamir ව තමයි ප්‍රධාන චරිතයට තෝරාගෙන තියෙන්නෙ. රෝසි/ සිම්රන් විදිහට Kareena Kapoor හා රෝෂිනී විදහට Rani Mukerji අනෙක් ප්‍රධාන චරිත දෙක රඟපානවා. සමස්තයක් විදිහට චරිතවලට නළුනිළියන් තොර ගැනීම හා ඔවුන්ගේ නිරූපණයන්, වේශ නිරූපණය ඉහල තලයක තියෙනව. මේ චිත්‍රපටය බලද්දී මට Nawazuddin Siddiqui නිරූපණය කර තේමූර් චරිතය, Midnight Cowboy (1969) වල Dustin Hoffman කර චරිතය මතක් කර දුන්න. සමහර විට එයින් ලද ආභාෂයක් වෙන්නත්/නොවෙන්නත් පුළුවන්... කොහොමින් නමුත් Nawazuddin බොහොම දක්ෂව ඒ නිරූපණය කරලා තිබුණ. Talaash, 2012 hit උන list එක තුළ මුල් පෙලේ රැඳුනු අතර වැඩිම ආදායමක් ඉපැයූ චිත්‍රපටවලින් එකක් ද උනා.

 

රෝෂිනීට දරුවා නැති වීමේ කම්පනයෙන් මිදෙන්න මනෝවෛද්‍ය ප්‍රතිකාර, උපදෙස් ලැබෙනවා... ඒත් දුක තුනී කරගන්න සූරිට, දෙදෙනාගේ දුරස්බව නැති කරගන්නට......

 

හද පාරගෙන යන හඬකින් ගීතයක් ගැයෙනවා... ඔහොම දුක නිහඬතා සමග ගෙවී යන ජීවිත මධ්‍යයේ..

 

ඇයි හද මේ අයුරින්

කියනා බවක් පෙනෙන්නේ

ජීවත් වන්න මොහොතක්...

 

ඔය අතරේ time line එක පුරවන්න එලොව ලෝකය සමග කතා කරන්න හැකියාවැති කාන්තාවක්, අලුත ගොඩවැදුණු apartment එකෙන් සූරී-රෝශීනි ඉදිරියට පැමිණෙනවා. crime, thriller එක්ක රැඳුනු චිත්‍රපටය ටික ටික mystery පැත්තට ඇදෙමින් ඇදී යනවා. කලකට පෙර දරුවා වතුරට ගිලී මියයන්නෙ තමන් එය කරන්න එපා යැයි නොකී නිසා බව සිතමින් සූරී හිතින් කනගාටු වෙනවා. දරුවා වතුරට සැඟව හිස්වුන ඒ ඉඩත්, ඒ හරහා බිරිඳ රෝශීනි සමග ඇතිවුන දුරස්වීමත් නිසා.. රෝසිගෙ හමුව සූරීට යම් සැනසීමක් ගෙන දෙනවා.

 

ඔබ ඇමතු බවක් පෙනේ

මගේ හදවත උදාසීනයි

ඔබ නැතිව...

මම නොදනී ඇයි කියා

සහ නොදනී කොහොමදැයි කියා

නොපෙනෙන බලවේගයක් පවතී

ඇදගන්නා යමක්, නායකත්වය දෙන දෙයක්

මා ඔබේ දිශාවට.......

 

මේ සංකීර්ණ ප්‍රහේලිකාවට උත්තර හොයන යන අතරෙ සූරී හට රෝසි එක එක තුරුම්ම්පු ලබා දෙනව. ඒ හරහා මේ ගැටලුව විසඳගෙන යන සූරී හට අවසන් හරියෙදි තේරුම් යනවා උදව් කළ රෝසිම තමයි මේ ප්‍රහේලිකාව නිර්මාණය කිරීමටත් දායක වී තියෙන්න කියල.

 

Hate Story වගේ පලිගන්නා කාන්තාව නිරුවත් නොකොට, සමාජ නිරුවත යතාර්ථවාදී දෘෂ්ඨියකින් පෙන්වීමට Talaash සමත්ව තිබෙනවා, එහි භෞතිකයෙන් තොර ඉන්ද්‍රජාලික ස්වරූපයක් ගෙනහැර දැක්වූවත්. (මම නම් ඒ සංකල්පය පිළිගනිමි). එය ඉතා අගය කළ යුතු කාරණාවක්. අධ්‍යක්ෂණය කාන්තාවකගේ නිසා යම් කාන්තා දෘෂ්ඨියක් මතුව ආවත්.. මටනම් එය කමක් නෑ කියලයි හිතෙන්නෙ. (පිරිමි ප්‍රතිරූපය බිඳවන ආකාරයක් නිරූපිත බවට යම් පිරිසකගෙ දෝෂදර්ශනයටද ලක් වුනා අමීර්ව).  විශේෂයෙන්ම අධ්‍යක්ෂිකාව පෙන්වා ලීමට තැත් කළ සමාජය ස්තරය ගැන මෙහෙහි කිරීමෙන්. කාසිවලට ඇඟ වෙළඳාම් කරන ඔවුන්ට සමාජයේ විපතකදී අත්වන ඉරණම.. ඒ ඇරත් ඔවුන්ගේ ජීවිතයම විපතක් බඳුයි.

කොහොමින් හරි... වතුරට ගහගෙන ගිය ජීවිතය ඔහු වතුරෙන්ම සොයා ගන්නවා. තමුන් කරගෙන ගිය පරීක්ෂණට පිළිතුරුත් සමගින්.... ඒ රෝසිගෙ උදවුත් ඇතිව.

 

අවසන් රූපරාමු තුළ මේ පසුබිම් ගීතයක් සමගින් සූරී හා රෝෂිනී හඬමින් වැළඳගන්නව.. ගඟක් අසල රැඳෙමින්.

 

ලෝකයට කියන්න පුළුවනි

ඔබ ගියා...

නමුත් ඔබ මෙහි සිටී

ඔබ මෙතනමයි

මගේ සෑම සිතුවිල්ලකම

කතා කරන සෑම වචනයක්ම

මේ film එක ගැන review එකක් කරන්න හිතුනෙ ඇත්තටම.. මේ කතාව පාදක කරගෙන, ලංකාවේ එක ස්තරයක් නියෝජනය කරන උන්දල ටික මේ චිත්‍රපටය කරා නම් කොහොම වෙයිද කියලා හිතිල. එහෙනම් අනිවාර්යයෙන් ස්ත්‍රී හිංසනය, පුරුෂ මූලික සමාජය, කාන්තා හිංසනය, වාර්ගික ගැටලුව.... ආදී සංකල්ප යොදා ගෙන කාන්තා නිරුවතත් පෙන්වමින් කරයි අපබ්‍රංසයක්..

වීදි ගණිකාවන් ගැන කියවෙන/ ප්‍රධාන වශයෙන්.. සිනමා සිතුවමක එක කාන්තා නිරුවත් සිරුරක් දකින්නට නෑ. ආලිංගනයෙ යෙදෙන දසුන් නැ. 30%කට වැඩි ඒ පරිසරය ඇතුළත් වන රූප රාමු වල ඒ වැඩිහිටි කොටස් නැහැ. සාමාන්‍යයෙන් lip kiss පවා එතරම් නොඅඩු බොලිවුඩයේ, මෑත කාලයේ ආ මේ චිත්‍රපටයට නිෂ්පාදිකාව, අධ්‍යක්ෂණය, පිටපත් රචකයන්... ඒ දර්ශන එකතු කර නෑ. මං කියන්නෙ ඒ දර්ශන නොතිබිය යුතුයි කියා නෙමේ. පිටපතක් අනුසාරයෙන් කොහොමද චිත්‍රපටයක් නිර්මාණය කරන්නෙ, plot එකේ අවශ්‍යතාවය මත මොන මොන රූප රාමු ද එයට ඇතුළත් කරන්නෙ කියන එක ගැන Reema Kagti ගෙන් අපට ඉගෙන ගන්න බොහෝ දේ ඈ මේ චිත්‍රපටය තුලින් අපට පෙන්වල දෙනවා.

13 comments:

  1. බැලුවේ ෆිලුම අවුරුදු හයකට පෙරදී
    හිතට වැදුණු විත්තිය කිව්වාට මදී
    නමියෝ ලියා ඇති විස්තර කියවද්දී
    හිතුණි බලන්නට ආපහු හෙට වෙද්දී

    ReplyDelete
    Replies
    1. ආයේ බලන්ටනම් ලොකූ දෙයක් නෑ නිදි . කාලේ අපතෙ යවාගන්ට එපා බැලූ නිසා

      Delete
    2. ඒකත් ඇත්ත, හිතෙන දේවල් ඔක්කොම කරන්ට බැහැනේ...

      Delete
  2. නමියා විචාර බොහොම ඉහළ තත්ත්වක ඇති බව මම කලිනුත් කියලා තියෙනවා. මේකත් ඒ වගේම හොඳයි.

    ReplyDelete
  3. ලඟදි මාත් බැලුවෙ, හොඳ චිත්‍රපටයක්

    ReplyDelete
  4. තලාෂ් බැලුවා... මට දැන් මතක නෑනේ.. හොඳයි කියලා නම් මතකයි... මරු විචාරයක්

    ReplyDelete

වැඩිම සැරිසැරුණු වීදි

වීදියේ සැරිසරන්නන්

වීදියයේ ලියුම් පෙට්ටිය

Name

Email *

Message *

Translate

මාතලන්ගේ සින්ඩිය

සඳකඩපහණ සින්ඩිය

වීදියේ සින්ඩිය

සින්ඩි365

මසුරං කියුම්

මනුෂ්‍යයා යනු අමුතුම ජීවියෙකි. ඔහු නොපෙනෙන දෙවියන්ට වන්දනාමාන කරන අතර පෙනෙන්නට තිබෙන ස්වභාවධර්මය විනාශ කර දමයි. එහෙත් ඔහු විනාශ කරන්නේ ඔහු වන්දනා කරන දෙවියන් වන ස්වභාවධර්මයටම බව කිසිවිට තේරුම් නොගනී. 

- හියුබට් රිව්ස්

සොඳුරු බව ළඟා කරගන්නට නම් කටුක බව අත්විඳිය යුතු ය. 

අවංක බව මිල අධික තිළිණයකි. එය ලාභ පුද්ගලයන්ගෙන් අපේක්ෂා නොකරන්න. 

- වොරන් බුෆේ

මම කිසි දිනෙක මගේ විශ්වාසයන් වෙනුවෙන් මිය නොයමි. මක් නිසා ද මගේ විශ්වාසයන් වැරදි වීමට ඉඩ ඇති හෙයිනි. 

- බර්ට්‍රන් රසල්